T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BUCA - Buca Şerife Bacı Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

GREEN SCHOOL SYSTEM Projemizi Başarıyla Tamamladık!

GREEN SCHOOL SYSTEM Projemizi Başarıyla Tamamladık!

Okulumuzun Büro Yönetimi Alanı öğretmeni Şadiye SEYHAN’ın kurucusu olduğu uluslararası eTwinning projesi GREEN SCHOOL SYSTEM, çevre bilinci, dijital araçların etkin kullanımı ve iş birliğine dayalı öğrenme hedefleriyle Mart-Haziran 2025 tarihleri arasında büyük bir başarıyla yürütüldü.

Projemizin Hedefleri

Proje; öğrencilere sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları kazandırmak, su ve atık yönetimi konularında farkındalık oluşturmak, dijital okuryazarlığı artırmak ve uluslararası iş birlikleriyle sosyal sorumluluk becerilerini geliştirmek amacıyla planlandı.

 


Etkinliklerimizden Bazıları:

  • Logo ve Afiş Tasarımları
  • Öğrencilerin Web2 araçlarıyla oluşturdukları avatarlarını yapay zekâ araçlarını kullanarak konuşturmaları
  • Dijital ortak katılım haritasının oluşturulması
  • “25 Litre” Belgeselinin izletilmesi ve Su Tasarrufu Anlaşması
  • Atıklardan Yeni Ürün Tasarımları
  • Karma Ülke Öğrenci Takımlarıyla Ortak Çalışmalar
  • Dünya Biyolojik Çeşitlilik Günü Etkinlikleri
  • 5 Haziran Dünya Çevre Günü için Dijital Bulmaca
  • Öğretmen ve Öğrenci Ön/Son Test Çalışmaları
  • Ortak e-Kitaplar, Sanal Sergiler ve Değerlendirme Padletleri
  • Yuva Yapımı Etkinliği
  • Kahoot Bilgi Yarışması
  • Web2 Araçları Eğitimleri
 


Uluslararası İş Birlikleri

Romanya, İspanya, Gürcistan ve Kıbrıs’tan proje ortaklarımızla birlikte yürüttüğümüz bu projede öğrencilerimiz, uluslararası dijital platformlarda etkin rol aldı. Dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra, kültürlerarası anlayış ve çevre duyarlılığı kazandılar.

 


Etik Kurallar ve Proje Disiplini

Projenin başlangıcında, kurucu öğretmen Şadiye SEYHAN tarafından oluşturulan eTwinning etik kuralları tüm katılımcılar tarafından büyük bir hassasiyetle uygulandı.

  • Gizlilik ve güvenlik ilkeleri doğrultusunda öğrencilerin yüzlerinin göründüğü görseller kullanılmamış, her paylaşımda gerekli izinler göz önünde bulundurulmuştur.
  • Öğrenci isimleri kodlanarak gizlilik sağlanmış, platforma yalnızca "öğrenci" rolüyle giriş yapılmıştır.
  • Paylaşımlar öncesi telif haklarına dikkat edilmiş, proje ürünlerinin sosyal medya kullanımı yalnızca proje kurucularının onayıyla gerçekleştirilmiştir.
  • Projede karşılıklı saygı, kapsayıcılık ve zamanında iş teslimi temel ilkeler olarak benimsenmiş; tüm iletişimlerde İngilizce ortak dil olarak kullanılmıştır.

Bu kurallar, projenin eTwinning değerlerine uygun, güvenli ve kaliteli bir şekilde yürütülmesini sağlamıştır.

 


Proje Ürünlerimiz

  • E-Security El Kitabı (Storyjumper)
Book titled ‘E-security Digital Handbook’Read this book made on StoryJumper  


Dijital Araçlar ile Öğrenme

Projemiz boyunca Canva, Padlet, Zumpad, Google Form, Mentimeter, Mindomo, Storyjumper, Book Creator, Kahoot, Emaze gibi Web2.0 araçları etkin şekilde kullanılarak öğrencilerimizin dijital becerileri geliştirildi.

 


Katılım Belgeleri ve Değerlendirmeler

Proje sonunda tüm öğrenci ve öğretmenlere katılım belgeleri sunulmuş; yapılan ön test-son test analizleri ile proje çıktılarının etkisi somut şekilde gözlemlenmiştir.

 


Proje Kurucusu Öğretmenimiz Şadiye SEYHAN’ın Mesajı:

“Çocuklarımızın çevreye duyarlı, dijital becerileri gelişmiş ve kültürlerarası anlayış sahibi bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamaktan büyük mutluluk duyuyorum. Tüm ortaklarımıza ve öğrencilerimize teşekkür ederim.”
Şadiye SEYHAN, Proje Koordinatörü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.06.2025 - Güncelleme: 26.06.2025 03:24 - Görüntülenme: 163
  Beğen | 0  kişi beğendi